Justyna Gascon Carreño: „W obronie prawdy, uczciwości i godności”

Przedszkole Tuliszków

Komentarz Dyrektora Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Tuliszkowie do informacji zamieszonej w dniu 07.05.2020 r. na stronie iturek.net
Tuliszków: Burmistrz mówi nauczycielom „sprawdzam” i informuje kuratorium

Postanowiłam zabrać w tej sprawie głos, ponieważ uważam, że przedstawiona wypowiedź jest bardzo nieścisła, niejednoznaczna, a przede wszystkim krzywdząca nauczycieli wychowania przedszkolnego, nazywanych „paniami przedszkolankami”.

Niejednoznaczność i nieścisłość dotyczy przede wszystkim wskazania, których nauczycielek wychowania przedszkolnego i z których placówek dotyczy, o ile w ogóle dotyczy. W związku z tym, że nie mam prawa, a tym bardziej odwagi silić się na komentarz w kwestii pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego z innych placówek z terenu naszego miasta i gminy, odniosę się wyłącznie do tych, którzy zatrudnieni są w przedszkolu w Tuliszkowie.

Otóż, zgodnie z moim zarządzeniem, nauczycielki wychowania przedszkolnego, zatrudnione w Przedszkolu im. Kubusia Puchatka w Tuliszkowie, w okresie zdalnego nauczania, czyli od dnia 25 marca b.r., nie wykazały w rozliczeniu godzin ponadwymiarowych ani jednej godziny, za którą domagałyby się dodatkowego wynagrodzenia w ramach realizacji treści wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Wyjątek stanowią 3 godziny w rozliczeniu tygodniowym, które wskazałam w swoim zarządzeniu jako ponadwymiarowe i dotyczą pracy korekcyjno – kompensacyjnej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W tym ujęciu, w okresie przytoczonego okresu dwóch tygodni, w przypadku mojej placówki mówimy o 6 godzinach.

Nie zgadzam się również z sugestią zawartą w pytaniu „Czy ktoś w ogóle był w pracy?, a następnie w stwierdzeniu „Tak naprawdę nikt nie był w pracy”, kwestionującą pracę zdalną nauczycielek wychowania przedszkolnego w okresie przedświątecznym i tuż po świętach Wielkanocy.

Wyjaśniam, że przedszkole jest placówką nieferyjną, co oznacza, że nauczyciele wychowania przedszkolnego pracują również w okresie tak zwanych przerw świątecznych, ferii zimowych i wakacji, a za okres przepracowanego roku pracy przysługuje im 35 dni urlopu wypoczynkowego. Stąd nauczycielki przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach, zobowiązane były do pracy również w takie dni jak czwartek, piątek przed Wielkanocą oraz wtorek po Wielkanocy.

Ponadto wyjaśniam, że w okresie od 25 marca b.r. nauczyciele wykonywali swoją pracę zdalnie, czyli w miejscu swojego zamieszkani. Pracowali i pracują przy użyciu własnych komputerów (choć niejednokrotnie dzieląc je z innymi domownikami), dzięki opłaconej ze swoich prywatnych środków usłudze internetowej, przy użyciu swoich prywatnych telefonów, funkcjonujących dzięki opłaconemu przez siebie abonamentowi. Do chwili obecnej wszyscy zatrudnieni w przedszkolu nauczyciele pozostawali do mojej i rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola w Tuliszkowie dyspozycji. Żadna z nauczycielek nie zaprzestała świadczyć pracy i żadna nie zwróciła się do mnie z zażaleniem, że ten rodzaj pracy obciąża ją nie tylko finansowo, ale również emocjonalnie, w związku z czym skorzysta choćby ze zwolnienia lekarskiego.

Niestety, zamieszczona w dniu 07.05.2020 r. na stronie iturek.net informacja, mogła w mojej ocenie, zachwiać równowagę emocjonalną nauczycieli, nadszarpnąć w środowisku lokalnym ich dobre imię i przede wszystkim skrzywdzić przez podanie do informacji publicznej nieprawdy.

Uważam bowiem, że określenie „panie przedszkolanki” wprost i bardzo jednoznacznie dla potencjalnego mieszkańca naszego miasteczka lub innej osoby czytającej wymienioną informację, kojarzy się z przedszkolem, którym kieruję.

Na koniec dodam jeszcze, że wymienione określenie „panie przedszkolanki” trudno jest mi odnieść do zatrudnionej w przedszkolu kadry pedagogicznej, bowiem takiej nomenklatury pedagogika wychowania przedszkolnego nie przewiduje. Wyjaśniam zatem, że dyrektor przedszkola zatrudnia wykwalifikowanych nauczycieli z tytułem magistrów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz niejednokrotnie z kilkoma dodatkowymi kwalifikacjami, które nadają studia podyplomowe.

Stąd niniejszym komentarzem w obronie prawdy, uczciwości i godności pragnę sprawę jednoznacznie wyjaśnić.

Justyna Gascon Carreño

Informacja Starosty Tureckiego o otwarciu Poradni ...
Powiatowa Biblioteka Publiczna otwarta od 11 maja!

Podobne wpisy

 

Komentarze 19

Gość - macio w sobota, 16 maj 2020 19:01

To, że nauczyciele domagają sie pieniedzy za nadgodziny w czasie koronawirusa jest chamskie i bezczelne. Prawidlowo Panie burmistrzu trzeba to sprawdzać i wyjaśniać. Raz cie okradną to beda probować 2,3 i 4 raz

To, że nauczyciele domagają sie pieniedzy za nadgodziny w czasie koronawirusa jest chamskie i bezczelne. Prawidlowo Panie burmistrzu trzeba to sprawdzać i wyjaśniać. Raz cie okradną to beda probować 2,3 i 4 raz
Gość - katolik w wtorek, 19 maj 2020 12:52

zamiast wirusa dopadła Cię choroba psychiczna zapoznaj się z rozporządzeniem MEN i proszę o zwrot za korzystanie z komputerów , internetu i za nadgodziny kiedy nie działa sieć i serwery się zawieszają czy jesteś tą kochanką ? z grona kochanek ? lub donosicieli ? wstyd

zamiast wirusa dopadła Cię choroba psychiczna zapoznaj się z rozporządzeniem MEN i proszę o zwrot za korzystanie z komputerów , internetu i za nadgodziny kiedy nie działa sieć i serwery się zawieszają czy jesteś tą kochanką ? z grona kochanek ? lub donosicieli ? wstyd
Gość - Gosc w piątek, 22 maj 2020 18:54

A co to za zacne grono kochanek ?

A co to za zacne grono kochanek ?
Gość - Jolosa w poniedziałek, 18 maj 2020 18:23

Jeśli nie wiesz o czym piszesz to się niewypowiadaj pracują więc się należą

Jeśli nie wiesz o czym piszesz to się niewypowiadaj pracują więc się należą
Gość - Bubza w poniedziałek, 18 maj 2020 22:12

Skoro się im należą i nie mają nic do ukrycia to po co ta cała afera? Niech udokumentują i pieniądze dostaną,czego się boją? Że będę nieuzasadnione ? Skoro takie nadgodziny miały miejsce to jest potwierdzenie gdzieś, a jak kręcą to mają co mają mistrz. Burmistrz jasno napisał że zapłaci ale niech udokumentują. Wiec w czym problem?

Skoro się im należą i nie mają nic do ukrycia to po co ta cała afera? Niech udokumentują i pieniądze dostaną,czego się boją? Że będę nieuzasadnione ? Skoro takie nadgodziny miały miejsce to jest potwierdzenie gdzieś, a jak kręcą to mają co mają mistrz. Burmistrz jasno napisał że zapłaci ale niech udokumentują. Wiec w czym problem?
Gość - human w wtorek, 19 maj 2020 09:55

Burmistrz nie ma takiego prawa, nalezy to do kompetencji kuratorium, aby sprawdzić co było robione przez nauczycieli.

Burmistrz nie ma takiego prawa, nalezy to do kompetencji kuratorium, aby sprawdzić co było robione przez nauczycieli.
Gość - Potr w środa, 13 maj 2020 08:08

Jeszcze nie tak nie było, żeby burmistrz pseudo reformator z jakiegoś zadupia znajdującego się w zacofanym regionie jakim jest ściana wschodnie potrafił zreformować WIELKOPOLSKĘ !!!

Jeszcze nie tak nie było, żeby burmistrz pseudo reformator z jakiegoś zadupia znajdującego się w zacofanym regionie jakim jest ściana wschodnie potrafił zreformować WIELKOPOLSKĘ !!!
Gość - Dino w wtorek, 12 maj 2020 16:57

co na to ciocia z Dino ?

co na to ciocia z Dino ?
Gość - OBATEL w wtorek, 12 maj 2020 07:55

REFORMATOR Z BIESZCZAD PRZYJECHAŁ DO TULISZKOWA I PO ROKU KLAPA !!!

REFORMATOR Z BIESZCZAD PRZYJECHAŁ DO TULISZKOWA I PO ROKU KLAPA !!!:D
Gość - Jolosa w poniedziałek, 11 maj 2020 14:37

To prawda

To prawda
Gość - Lis w poniedziałek, 11 maj 2020 14:31

A kto go wybrał ? Panie złotówa co? pana podłość i osoba jest niewiarygodna !!! dał pan pokaz , gdy aktywnie uczestniczył z belframi i nie tylko w odwołaniu Burmistrza GC- wstyd wstyd wstyd

A kto go wybrał ? Panie złotówa co? pana podłość i osoba jest niewiarygodna !!! dał pan pokaz , gdy aktywnie uczestniczył z belframi i nie tylko w odwołaniu Burmistrza GC- wstyd wstyd wstyd
Gość - Tuliszkowianka w niedziela, 10 maj 2020 23:08

Tuliszkowski burmistrz dobrze wie, ze mieszkańcy nie wybiora go na kolejna kadencje i probuje walczyc z wszystkimi.
Zakaz handlu na rynku wprowadzony przez niego i tlumaczony tym ze jest to teren prywatny- bzdura kompletna. Przez tyle lat czlowiek z gminy pobieral na tym "terenie prywatnym" oplaty od sprzadwacow za rozstawienie swoich straganów a nagle nie moga ludzie tam handlowac warzywami bo teren prywatny.
Szuka problemow w placowkach oswiaty, a nie widzial problemu aby pracownik gminy bedacy "podobno na kwarantannie" bo sama tak pani okreslala swoja sytuacje - pracowala normalnie w gminie i przyjmowala interesantow ktorzy chcieli uiścic oplaty za utylizację śmieci.
Nauczyciele z przedszkoli maja wrecz trudniejsza prace niz nauczyciele z szkoly podstawowej czy liceum. Trudno jest zrealizowac program z dzieckiem ktore nie czyta, nie pisze.
Duzo latwiej jest zorganizowac zajecia malych dzieciaszków kiedy sa w grupie niz opisywac krok po kroku jak rodzice maja wykonac dana czynnosc z dzieckiem.
Nawet gdyby nazwane przez burmistrza "panie przedszkolanki" wziely nie wiadomo ile nadgodzin to uwazam ze nalezaloby sie im to. Wprowadzanie wszystkich danych do systemow internetowych to nie jest 5 min. Prowadzenie zdalnych dzienników, indywidualna zdalna praca z dziecmi z orzeczneiem czy opinia jest jak zdobycie Broad Peak. Nie wspomne o tym ze czesto w naszych prywatnych domach internet dziala poprawnie badz zwyczajnie zle i mozna nameczyc sie 2h po czym rozlaczy sie siec i wszystko robi sie od nowa. Nauczyciele nie dostali sluzbowych komputerow z dostepem do super sprawnej sieci. Dostali wytyczne jak teraz maja wykonywac swoja prace i nikogo nie interesowalo ze w dobie pandemii niektorzy zeby wykonywac te prace jezdza do kogos z rodziny i siedza tam codziennie pare godzin korzystajac z czyjegos internetu bo wlasnego nie maja badz maja bardzo slaby i nie da sie na nim nic zrobic.
Panie Krzysztofie Roman zamiast wspierac mieszkancow gminy, ktorej jest pan burmistrzem walczy Pan z nimi na kazdym kroku. Przedszkole w Tuliszkowie jest jedynym w powiecie ktore zaczelo pracowac w trakcie pandemi w "normalnym" systemie. Nie zalezy Panu na zdrowiu i zyciu zarowno tych maluszków jak i "pan przedszkolanek". Dzieciaki ktore uczeszczaja do przedszkola zliczy Pan na palcach 1 reki a autobusy, ktore jezdza po okolicznych wioskach zeby zebrac te dzieci to kolejne koszty dla gminy ktore sa na pewno wyzsze od tych 6h nadgodzin.
Dla osob ktore nie zdaja sobie sprawy z tego do ilu miejscowosci jezdza autobusty to nadmienie ze jest to :
Nowy Swiat
Gadowskie Holedry
Sarbicko
Wroblina
Wymyslow
Wielopole
Zadworna
Kiszewy/Kepina
Krepa.
Pewnie jakas miejscowosc jeszcze mi umknela.
Autobusty jezdza i wypatruja czy moze gdzies na przystanku czeka dzieciatko, ktore pojedzie do przedszkola.

Tuliszkowski burmistrz dobrze wie, ze mieszkańcy nie wybiora go na kolejna kadencje i probuje walczyc z wszystkimi. Zakaz handlu na rynku wprowadzony przez niego i tlumaczony tym ze jest to teren prywatny- bzdura kompletna. Przez tyle lat czlowiek z gminy pobieral na tym "terenie prywatnym" oplaty od sprzadwacow za rozstawienie swoich straganów a nagle nie moga ludzie tam handlowac warzywami bo teren prywatny. Szuka problemow w placowkach oswiaty, a nie widzial problemu aby pracownik gminy bedacy "podobno na kwarantannie" bo sama tak pani okreslala swoja sytuacje - pracowala normalnie w gminie i przyjmowala interesantow ktorzy chcieli uiścic oplaty za utylizację śmieci. Nauczyciele z przedszkoli maja wrecz trudniejsza prace niz nauczyciele z szkoly podstawowej czy liceum. Trudno jest zrealizowac program z dzieckiem ktore nie czyta, nie pisze. Duzo latwiej jest zorganizowac zajecia malych dzieciaszków kiedy sa w grupie niz opisywac krok po kroku jak rodzice maja wykonac dana czynnosc z dzieckiem. Nawet gdyby nazwane przez burmistrza "panie przedszkolanki" wziely nie wiadomo ile nadgodzin to uwazam ze nalezaloby sie im to. Wprowadzanie wszystkich danych do systemow internetowych to nie jest 5 min. Prowadzenie zdalnych dzienników, indywidualna zdalna praca z dziecmi z orzeczneiem czy opinia jest jak zdobycie Broad Peak. Nie wspomne o tym ze czesto w naszych prywatnych domach internet dziala poprawnie badz zwyczajnie zle i mozna nameczyc sie 2h po czym rozlaczy sie siec i wszystko robi sie od nowa. Nauczyciele nie dostali sluzbowych komputerow z dostepem do super sprawnej sieci. Dostali wytyczne jak teraz maja wykonywac swoja prace i nikogo nie interesowalo ze w dobie pandemii niektorzy zeby wykonywac te prace jezdza do kogos z rodziny i siedza tam codziennie pare godzin korzystajac z czyjegos internetu bo wlasnego nie maja badz maja bardzo slaby i nie da sie na nim nic zrobic. Panie Krzysztofie Roman zamiast wspierac mieszkancow gminy, ktorej jest pan burmistrzem walczy Pan z nimi na kazdym kroku. Przedszkole w Tuliszkowie jest jedynym w powiecie ktore zaczelo pracowac w trakcie pandemi w "normalnym" systemie. Nie zalezy Panu na zdrowiu i zyciu zarowno tych maluszków jak i "pan przedszkolanek". Dzieciaki ktore uczeszczaja do przedszkola zliczy Pan na palcach 1 reki a autobusy, ktore jezdza po okolicznych wioskach zeby zebrac te dzieci to kolejne koszty dla gminy ktore sa na pewno wyzsze od tych 6h nadgodzin. Dla osob ktore nie zdaja sobie sprawy z tego do ilu miejscowosci jezdza autobusty to nadmienie ze jest to : Nowy Swiat Gadowskie Holedry Sarbicko Wroblina Wymyslow Wielopole Zadworna Kiszewy/Kepina Krepa. Pewnie jakas miejscowosc jeszcze mi umknela. Autobusty jezdza i wypatruja czy moze gdzies na przystanku czeka dzieciatko, ktore pojedzie do przedszkola.
Gość - rodzic trójki dzieci w wtorek, 12 maj 2020 22:46

Dokładnie, nikt nie patrzy, że nauczyciel uzywają swój komputer, prąd, internet, a jeśli ma też dziecko lub dwójkę? Raczej mało jest domów w których każdy posiada swój komputer, co oznacza, że trzeba się dzielić. Rodzice w tym okresie powinni docenić jak wielką pracę wypełniają nauczyciele i jak ministerstwo unika prawdziwego oblicza zdalnego nauczania - mówi jak jest pięknie i jak można obszerną podstawe programową robić zdalnie. A na burmistrza szkoda słów, nigdy nie pracował w szkole, a przydałoby się, może chcociaż jako woźny..? Bo mam nadzieję, że więcej burmistrzem w Tuliszkowie nie będzie!
Brawo dla Pani Dyrektor za powiedzenie prawdy!

Dokładnie, nikt nie patrzy, że nauczyciel uzywają swój komputer, prąd, internet, a jeśli ma też dziecko lub dwójkę? Raczej mało jest domów w których każdy posiada swój komputer, co oznacza, że trzeba się dzielić. Rodzice w tym okresie powinni docenić jak wielką pracę wypełniają nauczyciele i jak ministerstwo unika prawdziwego oblicza zdalnego nauczania - mówi jak jest pięknie i jak można obszerną podstawe programową robić zdalnie. A na burmistrza szkoda słów, nigdy nie pracował w szkole, a przydałoby się, może chcociaż jako woźny..? Bo mam nadzieję, że więcej burmistrzem w Tuliszkowie nie będzie! Brawo dla Pani Dyrektor za powiedzenie prawdy!
Gość - Bubza w poniedziałek, 18 maj 2020 16:44

To może jeszcze niech sie domagają opłat za ten prąd i internet? Rodzice którzy mają dwójkę lub więcej dzieci też muszą dzielić między nimi komputer i marnować prąd. Często przychodzą po 8 godzinach z pracy i muszą siedzieć z dziećmi nad lekcjami jeszcze kilka godzin bo trzeba wysłać lekcje na czas bo jak nie to minus. A gdzie obiad,pranie i inne obowiązki? Ale to nauczyciele biedni,naprawdę. ... Ludzie ogarnijcie się.

To może jeszcze niech sie domagają opłat za ten prąd i internet? Rodzice którzy mają dwójkę lub więcej dzieci też muszą dzielić między nimi komputer i marnować prąd. Często przychodzą po 8 godzinach z pracy i muszą siedzieć z dziećmi nad lekcjami jeszcze kilka godzin bo trzeba wysłać lekcje na czas bo jak nie to minus. A gdzie obiad,pranie i inne obowiązki? Ale to nauczyciele biedni,naprawdę. ... Ludzie ogarnijcie się.
Gość - popieram w wtorek, 12 maj 2020 23:45

Dokładnie!! Uczniowie na zdalnym nauczaniu rowniez zuzywaja swoj prąd, swoj internet!!

Dokładnie!! Uczniowie na zdalnym nauczaniu rowniez zuzywaja swoj prąd, swoj internet!!
Gość - złotówa bis w środa, 13 maj 2020 09:55

To ich praca? zawsze mogą ich uczyć indywidualnie z
mądrzy rodzice , którzy wszystko najlepiej wiedzą i robią !!!!!!!!!!!!!!1

To ich praca? zawsze mogą ich uczyć indywidualnie z mądrzy rodzice , którzy wszystko najlepiej wiedzą i robią !!!!!!!!!!!!!!1
Gość - Cyryl w niedziela, 10 maj 2020 12:35

Cała prawda o burmistrzu.

Cała prawda o burmistrzu.
Gość - Kiepski w niedziela, 10 maj 2020 12:33

Cała prawda o burmistrzu.

Cała prawda o burmistrzu.
Gość - KIEPSKI w niedziela, 10 maj 2020 08:04

Cała prawda o beznadziejnym burmistrzu.

Cała prawda o beznadziejnym burmistrzu.
Gość
sobota, 31 październik 2020

Zdjęcie captcha

Redakcja:

Redaktor: Katarzyna Błaszczyk

Jedwabnicza 4, 62-700 Turek
Telefon: 508 220 173
Telefon: 508 759 732
e-Mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.