Tomasz Ignaczewski: Szpitalowi potrzebny jest tomograf, a nie respirator

respirator i tomograf

W obecnym czasie, gdy cały świat walczy z pandemią koronawirusa pragnę wyjaśnić pewne zależności tym, którzy cały czas chcą kupować respiratory dla pacjentów z COVID-19 wymagających określonego leczenia.

Respirator to maszyna, która oddycha za pacjenta lub wspomaga jego niewydolne oddychanie. Obecnie, jak podaje Ministerstwo Zdrowia mamy 1200 respiratorów, które są przygotowane dla tych pacjentów. Urządzenia znajdują się przede wszystkim w jednoimiennych szpitalach zakaźnych. Obecnie pacjentów wymagających takiego leczenia jest około 200.

Respirator to urządzenie medyczne , które nie może pracować tylko i wyłącznie samo. Potrzebny jest do tego dodatkowy sprzęt monitorujący pacjenta, odpowiednie łóżko do intensywnej terapii oraz jeszcze szereg innych dodatkowych urządzeń jak i przede wszystkim stały dostęp do tlenu medycznego, powietrza i energii elektrycznej. Mówiąc dosadnie sam respirator nie wystarczy, aby leczyć pacjenta, który wymaga niniejszej terapii.

Respiratory, które zostaną zakupione i tak nie będą mogły być użyte w naszym szpitalu. Konieczne będzie przekazanie urządzeń ośrodkowi, który ma już ich wystarczającą ilość.

W naszym powiecie od kilku lat wraca problem tomografu komputerowego, którego szpital w Turku nadal nie posiada. W czasach pandemii ostatnie doniesienia naukowe potwierdzają, że w diagnostyce i rozpoznawaniu COVID-19 o wiele lepszym narzędziem diagnostycznym jest tomograf komputerowy niż testy genetyczne i szybkie testy na obecność przeciwciał. Swoistość testów jest na poziome 60-70%, a tomografii komputerowej 97%.

Podsumowując: teraz i w przyszłości potrzebny nam jest tomograf komputerowy, a nie kolejne respiratory.

Tomasz Ignaczewski
Kierownik DPDiP w SPZOZ w Turku
Specjalista medycyny ratunkowej i anestezjolog
Dobra: Umowa na badania dla DPS w Skęczniewie podp...
Ryszard Bartosik: Miliony na drogi w Turku i powie...

Podobne wpisy

 

Komentarze 10

Gość - PO KO górą w niedziela, 03 maj 2020 19:53

Bobek szkoda tej przesmiewczej retoryki jesteś porostu głupi.
Ale jak to u nas w Polsce sami specjaliści od piłki nożnej i wielu innych spraw a teraz sami profesorowie wirusologii. Lekarz dobrze napisał że te respiratory są średnio potrzebne.
Według najnowszych badań ludzie w wieku 65+ po podłączeniu do respiratora umierają w 97.5 % przypadków także nie daj Boże podłączenia pod respirator.

Bobek szkoda tej przesmiewczej retoryki jesteś porostu głupi. Ale jak to u nas w Polsce sami specjaliści od piłki nożnej i wielu innych spraw a teraz sami profesorowie wirusologii. Lekarz dobrze napisał że te respiratory są średnio potrzebne. Według najnowszych badań ludzie w wieku 65+ po podłączeniu do respiratora umierają w 97.5 % przypadków także nie daj Boże podłączenia pod respirator.
Gość - Bobek w sobota, 25 kwiecień 2020 11:51

Ludzie nie zapominajcie, że dyskutujcie ze specjalista medycyny ratunkowej i anestezjologii !!!

Ludzie nie zapominajcie, że dyskutujcie ze specjalista medycyny ratunkowej i anestezjologii !!!
Gość - K.m w czwartek, 23 kwiecień 2020 17:43

Panie Ignaczewski, z takim "zadaniem" powinien się pan zgłosić do zarządcy szpitala a nie do mediów bo takim też są portale internetowe. Pan Kacper Dzrzewiecki jasno i wyraźnie zakomunikował dla kogo jest, zbiórka i z tymi osobami właśnie się konsultował co kupić gdyby udało się zebrać fundusze, jak pan widzi udało się i jest czego sobie życzyli i co uznają za niezbędne, jeśli Pan uważa inaczej to niech pan sobie zorganizuje swoją zbiórkę i odwala roszczeniowy wpis bo "nam jest potrzebne to i to" a to co dostaliśmy jest BE i nie chcemy Kapel porwał turkowian i przekazują oni "dobrowolnie" podkreślam "dobrowolnie" wpłaty. Skoro atakuje Pan tę inicjatywę rozumiem że jest Pan zwiazany wiadomo z kim, to chciałbym się dowiedzieć ile funduszy zebraliacie???? Lekarzem nie jestem ale polecam lek bez recepty, jest to maść, maść na ból dupy, bo słyszę na końcu Turku że wam pęka

Panie Ignaczewski, z takim "zadaniem" powinien się pan zgłosić do zarządcy szpitala a nie do mediów bo takim też są portale internetowe. Pan Kacper Dzrzewiecki jasno i wyraźnie zakomunikował dla kogo jest, zbiórka i z tymi osobami właśnie się konsultował co kupić gdyby udało się zebrać fundusze, jak pan widzi udało się i jest czego sobie życzyli i co uznają za niezbędne, jeśli Pan uważa inaczej to niech pan sobie zorganizuje swoją zbiórkę i odwala roszczeniowy wpis bo "nam jest potrzebne to i to" a to co dostaliśmy jest BE i nie chcemy Kapel porwał turkowian i przekazują oni "dobrowolnie" podkreślam "dobrowolnie" wpłaty. Skoro atakuje Pan tę inicjatywę rozumiem że jest Pan zwiazany wiadomo z kim, to chciałbym się dowiedzieć ile funduszy zebraliacie???? Lekarzem nie jestem ale polecam lek bez recepty, jest to maść, maść na ból dupy, bo słyszę na końcu Turku że wam pęka
Gość - Gość w czwartek, 23 kwiecień 2020 20:50

W pełni się zgadzam się z tą treścią, oprócz 1 kwestii:
Z Turku i nie tylko!
Pozdrawiam!
Miłego wieczoru życzę!

W pełni się zgadzam się z tą treścią, oprócz 1 kwestii: Z Turku i nie tylko! :) Pozdrawiam! :) Miłego wieczoru życzę! :)
Gość - marti w czwartek, 23 kwiecień 2020 13:00

Prowadzi się zbiórkę na coś czego szpital nie potrzebuje? Kto to wymyślił, że jest potrzebny respirator w Turku? skoro pacjentów wywozi się do zakaźnych?

Prowadzi się zbiórkę na coś czego szpital nie potrzebuje? Kto to wymyślił, że jest potrzebny respirator w Turku? skoro pacjentów wywozi się do zakaźnych?
Gość - Myślący w czwartek, 23 kwiecień 2020 12:11

Panie ignaczewski (celowo już teraz z małej litery)
Nie wstydził się pan podpisać pod tym listem? Zgadam się, że sam respirator pracować nie może, potrzebny jest sprzęt monitorujący. Wspominajac o prądzie, to chyba trochę pan sobie jaja robi. I teraz do meritum. Dobroczyńcy kupują respirator i chwała im za to, bo żadna inna instytucja nie ustyskuje takiego wsparcia. Łóżko, urządzenia monitorujące, szkolenia dla personelu ( no i prąd? ) Kupuje szpital. Starosta, poseł Bartosik i jego klika, radny wojewódzki Sobczak no i oczywiście NFZ i RZĄD (chyba coś ogarniają) i mamy wszystko co nam potrzeba. Może pomyśleć w tą stronę. A nie tak jak kazali podpisać. Pozdrawiam i myślenia samodzielnego życzę

Panie ignaczewski (celowo już teraz z małej litery) Nie wstydził się pan podpisać pod tym listem? Zgadam się, że sam respirator pracować nie może, potrzebny jest sprzęt monitorujący. Wspominajac o prądzie, to chyba trochę pan sobie jaja robi. I teraz do meritum. Dobroczyńcy kupują respirator i chwała im za to, bo żadna inna instytucja nie ustyskuje takiego wsparcia. Łóżko, urządzenia monitorujące, szkolenia dla personelu ( no i prąd? ) Kupuje szpital. Starosta, poseł Bartosik i jego klika, radny wojewódzki Sobczak no i oczywiście NFZ i RZĄD (chyba coś ogarniają) i mamy wszystko co nam potrzeba. Może pomyśleć w tą stronę. A nie tak jak kazali podpisać. Pozdrawiam i myślenia samodzielnego życzę :)
Gość - Obserwator w czwartek, 23 kwiecień 2020 12:10

Drogi Panie, jak Pan przyznał ekspertem Pan nie jest i to widać z tego co Pan wypisuje.
Szpitalowi potrzebny jest tomograf , który posiada większość szpitali , jest sprzętem niezbędnym do szybkiej diagnostyki , która jest niezbędna w skutecznym leczeniu. Respiratory do karetki owszem ale po konsultacji z pogotowiem ile im brakuje , nie mówiąc o tym, że ktoś to musi później obsłużyć ! Darczyńcy tez zapewne sobie życzą , żeby sprzęt zakupiony był użyteczny i służył ludziom a nie stanowił problem.

Drogi Panie, jak Pan przyznał ekspertem Pan nie jest i to widać z tego co Pan wypisuje. Szpitalowi potrzebny jest tomograf , który posiada większość szpitali , jest sprzętem niezbędnym do szybkiej diagnostyki , która jest niezbędna w skutecznym leczeniu. Respiratory do karetki owszem ale po konsultacji z pogotowiem ile im brakuje , nie mówiąc o tym, że ktoś to musi później obsłużyć ! Darczyńcy tez zapewne sobie życzą , żeby sprzęt zakupiony był użyteczny i służył ludziom a nie stanowił problem.
Gość - Lekarz w czwartek, 23 kwiecień 2020 11:18

Wreszcie jakiś głos rozsądku. Latają jak poparzenia kawą w Turku kupują respiratory a później będzie to w kącie stało i kurz zbierał. To samo jakis radny z Kawęczyna woli respirator od tomografu. O wiele lepszym rozwiązaniem jest tomograf który pomorze przy Covid 2 i przy wielu innych chorobach. A tak to trzeba ludzi transportować karetka na badania komplikacje z tego powodu wychodzą nie małe. Mamy XXI wiek i taki szpital żeby nie miał tomograf to chyba jedyny przypadek w kraju.
Niech wreszcie ten szpital kupi tomograf zgadzam się z Panem Tomaszem i myślę źe 99 procent lekarzy i myślących ludzi w Turku się zgadza.

Wreszcie jakiś głos rozsądku. Latają jak poparzenia kawą w Turku kupują respiratory a później będzie to w kącie stało i kurz zbierał. To samo jakis radny z Kawęczyna woli respirator od tomografu. O wiele lepszym rozwiązaniem jest tomograf który pomorze przy Covid 2 i przy wielu innych chorobach. A tak to trzeba ludzi transportować karetka na badania komplikacje z tego powodu wychodzą nie małe. Mamy XXI wiek i taki szpital żeby nie miał tomograf to chyba jedyny przypadek w kraju. Niech wreszcie ten szpital kupi tomograf zgadzam się z Panem Tomaszem i myślę źe 99 procent lekarzy i myślących ludzi w Turku się zgadza.
Gość - Gość w czwartek, 23 kwiecień 2020 20:58

Akcja prowadzona jest dobrowolnie z inicjatywy zwykłych osób.

I nie muszę być ekspertem, nie muszę się jakoś super znać na wszystkim.

Ale jedna ważna rzecz PLANOWANY ZAKUP SPRZĘTU ZA PIENIĄDZE ZE ZBIÓRKI JEST KONSULTOWANY!!!

Skoro wpisuje się Pan jako Gość - Lekarz, to znaczy, że macie problem z wymianą informacji między sobą.

Jeśli podawane są według Państwa sprzeczne informacje.

Zacznijcie myseć i wdrożyć postawę, którą jest Rozmowa!!!

Akcja prowadzona jest dobrowolnie z inicjatywy zwykłych osób. I nie muszę być ekspertem, nie muszę się jakoś super znać na wszystkim. Ale jedna ważna rzecz PLANOWANY ZAKUP SPRZĘTU ZA PIENIĄDZE ZE ZBIÓRKI JEST KONSULTOWANY!!! Skoro wpisuje się Pan jako Gość - Lekarz, to znaczy, że macie problem z wymianą informacji między sobą. Jeśli podawane są według Państwa sprzeczne informacje. Zacznijcie myseć i wdrożyć postawę, którą jest Rozmowa!!!
Gość - Gość w czwartek, 23 kwiecień 2020 10:52

Dzień dobry.
Odnosząc się do artykułu oraz tego, że w miejscowości Turek od miesiąca działa zbiórka pieniędzy na doposażenie Pogotowia Ratunkowego w niezbędny w dużej mierze w obecnej sytuacji trudno dostępny, deficytowy sprzęt. Podczas prowadzonych na bieżąco konsultacji, z określonymi przewidywaniami, przeznaczenia zebranych pieniędzy, również z wkładem osób, które nie są mieszkańcami tej miejscowości.

Artykuł ten, budzi wątpliwości, chociażby dlatego, że zapewne pandemia za jakiś czas minie,
zakupiony sprzęt stanie się własnością szpitala/Pogotowia Ratunkowego,
którego ani nie finansuje ani też nie współfinansuje DPDiP w SPZOZ w Turku.

Z mojego punktu widzenia,
"Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda."
"W Życiu można osiągnąć wszystko, ale wszystkiego mieć nie można."
"Recepta na Szczęście, to CIESZYĆ SIĘ Z TEGO CO SIĘ MA."

W związku z czym, sugestia mojej skromnej osoby, jest taka,
żeby docenić starania Inicjatora zbiórki oraz jej Uczestników.

I samemu starać się działać w tym kierunku by tomograf zakupić.

Z drugiej strony, nie jestem ekspertem, ale w obecnej sytuacji,
konsultując zakup sprzętu z firmami oferującymi sprzęt medyczny
w dużej mierze oferowane są właśnie respiratory.

Tym bardziej, że wykonywanie badań tomografem komputerowym,
wielu lekarzy odradza ze względu na jego oddziaływanie na organizm Pacjentów.

Dzień dobry. Odnosząc się do artykułu oraz tego, że w miejscowości Turek od miesiąca działa zbiórka pieniędzy na doposażenie Pogotowia Ratunkowego w niezbędny w dużej mierze w obecnej sytuacji trudno dostępny, deficytowy sprzęt. Podczas prowadzonych na bieżąco konsultacji, z określonymi przewidywaniami, przeznaczenia zebranych pieniędzy, również z wkładem osób, które nie są mieszkańcami tej miejscowości. Artykuł ten, budzi wątpliwości, chociażby dlatego, że zapewne pandemia za jakiś czas minie, zakupiony sprzęt stanie się własnością szpitala/Pogotowia Ratunkowego, którego ani nie finansuje ani też nie współfinansuje DPDiP w SPZOZ w Turku. Z mojego punktu widzenia, "Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda." "W Życiu można osiągnąć wszystko, ale wszystkiego mieć nie można." "Recepta na Szczęście, to CIESZYĆ SIĘ Z TEGO CO SIĘ MA." W związku z czym, sugestia mojej skromnej osoby, jest taka, żeby docenić starania Inicjatora zbiórki oraz jej Uczestników. I samemu starać się działać w tym kierunku by tomograf zakupić. Z drugiej strony, nie jestem ekspertem, ale w obecnej sytuacji, konsultując zakup sprzętu z firmami oferującymi sprzęt medyczny w dużej mierze oferowane są właśnie respiratory. Tym bardziej, że wykonywanie badań tomografem komputerowym, wielu lekarzy odradza ze względu na jego oddziaływanie na organizm Pacjentów.
Gość
sobota, 30 maj 2020

Zdjęcie captcha

Redakcja:

Redaktor: Katarzyna Błaszczyk

Jedwabnicza 4, 62-700 Turek
Telefon: 508 220 173
Telefon: 508 759 732
e-Mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.