Uwaga

Nie wybrano kategorii lub kategoria nie zawiera żadnej zawartości

W hołdzie Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II

Wycieczka do Rzymu

W dniach 3-6 lutego 2020 roku grupa czterdziestu dwóch mieszkańców powiatu tureckiego wyjechała na wycieczkę – pielgrzymkę do Rzymu i Watykanu. Wycieczka odbyła się z okazji 100. rocznicy urodzin św. JANA PAWŁA II.

Pierwszy dzień wycieczki miał szczególny charakter ze względu na miejsce, które odwiedziliśmy. Miejsce to związane jest z bohaterstwem polskich żołnierzy walczących pod Monte Cassino. Znajdujący się tam Polski Cmentarz Wojenny zrobił na nas ogromne wrażenie i uświadomił, jak wysoką cenę zapłacili spoczywający tam młodzi ludzie, nad grobami których dziś dumnie powiewa biało-czerwona sztandar.

Uczciliśmy też pamięć dowódcy II Korpusu- generała Andersa oraz odśpiewaliśmy hymn Polski. Pobyt na Monte Cassino dostarczył nam wielu autentycznych wzruszeń, był także okazję do refleksji i zadumy nad losami Polaków oraz historią naszej ojczyzny. Wizytę w tym
miejscu zakończyliśmy zwiedzaniem znajdującego się na szczycie góry pięknego klasztoru Ojców Benedyktynów.

Kolejny dzień wycieczki poświęcony został zwiedzaniu Rzym. Zobaczyliśmy m.in. Plac Navona, z Fontanną 4 rzek, który uważany jest za najpiękniejszy plac wiecznego miasta, Schody Hiszpańskie - jedno z bardziej popularnych wśród turystów miejsc, Fontannę di Trevi - najsłynniejszą barokową fontannę Rzymu. Podziwialiśmy również Panteon, Forum Romanum - najstarszy plac miejski w Rzymie,
Plac Wenecki z Ołtarzem Ojczyzny. Niesamowite wrażenie zrobiło na wszystkich Koloseum - symbol Wiecznego Miasta.

Trzeciego dnia przejechaliśmy do najmniejszego państwa świata – Watykanu. Wzięliśmy udział w Audiencji Generalnej pod przewodnictwem Ojca Świętego. Po zakończonej audiencji pod opieką lokalnego przewodnika udaliśmy się na spacer po Państwie Watykańskim, podczas którego zwiedziliśmy m.in. Plac Świętego Piotra - najbardziej znany i najczęściej odwiedzany plac w Rzymie, Bazylikę Świętego Piotra z Kaplicą Sykstyńską, gdzie wybierani są kolejni papieże, nawiedziliśmy grób św. Piotra. Nie ukrywaliśmy wzruszenia, gdy dotarliśmy do grobu św. Jana Pawła II. Modliliśmy się tam, powierzając intencje, z którymi przybyliśmy. Podziwialiśmy bogactwo muzeów watykańskich - zbiory
świata starożytnego i chrześcijańskiego. Zachwycaliśmy się dziełami Michała Anioła i Rafaela. Czwartego ostatniego dnia pielgrzymki nawiedziliśmy najważniejsze kościoły Rzymu - Bazylikę Matki Bożej Większej, Bazylikę św. Jana na Lateranie, Święte Schody oraz Bazylikę św. Pawła za Murami.

Codziennie w modlitwach polecaliśmy Bogu wszystkich, którzy nas o to prosili. Naszych bliskich, znajomych, koleżanki i kolegów. Miłą niespodzianką dla nas było spotkanie Kard. Stanisława Dziwisza, który był nie tylko osobistym sekretarzem Jana Pawła II, ale przede wszystkim towarzyszył mu w jego podróżach, był obecny także w trudnych chwilach życia wielkiego Polaka.

Podczas wyjazd panowała bardzo miła atmosfera, z uśmiechem na ustach, a nader wszystko z przeżyciami duchowymi szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów.

Autor: B.M.
Test z okazji Walentynek – na pewno nie jesteś zar...
Temat seksu w polskim kinie. Premiera „365 dni”