„Niezależni” mają pomysł na Turecką Strefę Inwestycyjną?

Niezależni o TSI

-Spotkaliśmy się tutaj dlatego, że tam, gdzie powinny być miejsca pracy rosną w tej chwili chwasty. Za nami przykład i świadectwo niemocy tej i poprzedniej władzy w Turku- mówił kandydat na burmistrza z ramienia „Niezależnych” Piotr Bińkowski podczas ostatniej konferencji.

Już niebawem wybory samorządowe, a jak twierdzi Piotr Bińkowski żaden kandydat na burmistrza nie podejmuje tematu Tureckiej Strefy Inwestycyjnej.

-Czemu burmistrz Antosik w obecnej kampanii nie zajmuje się problemem inwestycji w Tureckiej Strefie Inwestycyjnej? Dlaczego? Dobrze Pan wie, że czas specjalnych przywilejów dla przedsiębiorców kończy się za osiem lat. Tak stanowi nasze polskie prawo. To oznacza, że ostatnie cztery lata to stracone szanse na rozwój Tureckiej Strefy Inwestycyjnej. Nie ma sukcesu, nie ma tematu- mówił Piotr Bińkowski.

Kandydat na burmistrza przytoczył również cytaty artykułów, które pojawiły się na jednym z turkowskich portali internetowych, a które informowały o intensywnych poszukiwaniach inwestora.

-Czy to prawda, że wśród inwestorów, z którymi prowadzono negocjacje był również koncern Audi? Ja wiem, co trzeba zrobić z tą strefą inwestycyjną, mam pomysł…- mówił kandydat na burmistrza.

Według Piotra Bińkowskiego potrzebny jest potężny inwestor zatrudniający co najmniej 1000 osób. Aby cel zrealizować konieczne jest powołać specjalny zespół, który zajmie się Turecką Strefą Inwestycyjną oraz wprowadzić odpowiednie ulgi.

W dyskusji udział wzięło między innymi mieszkańcy Turku, przedstawiciele lokalnych mediów, którzy zakwestionowali wypowiedź kandydata na burmistrza.

Więcej na ten temat już niebawem w Ale!Radio.
 
„Starać się nie mówić do ludzi tylko ludziom”- czy...
Wideo: Rockowa trzynastka, czyli mocne brzmienia w...

Podobne wpisy

 

Komentarze 17

Gość - Z Turku w środa, 10 październik 2018 07:01

Gdybym dostał 4000 na rękę nie musiałbym wyjeżdżać do Niemiec. Ale tu dają 2000 bo się firmy zgadały i jelenie robią a inni mają własne firmy i na zachód. Więc sami się zatrudniamy to i bezrobocia nie ma. We Wrześni też brakuje rąk do pracy a jakoś pracowników mają z Polski. Wielu znajomych za godziwe wynagrodzenie wolałby z rodziną zostać mimo że to połowa tego co na wyjazdach. Kierowcy też by rezygnowali. Tyle w temacie.

Gdybym dostał 4000 na rękę nie musiałbym wyjeżdżać do Niemiec. Ale tu dają 2000 bo się firmy zgadały i jelenie robią a inni mają własne firmy i na zachód. Więc sami się zatrudniamy to i bezrobocia nie ma. We Wrześni też brakuje rąk do pracy a jakoś pracowników mają z Polski. Wielu znajomych za godziwe wynagrodzenie wolałby z rodziną zostać mimo że to połowa tego co na wyjazdach. Kierowcy też by rezygnowali. Tyle w temacie.
Gość - Abra kadabra w poniedziałek, 08 październik 2018 16:10

Bezrobocie jest niecałe 4% oficjalnie, nie licząc szarej strefy, która zawsze będzie istniała. Tak duże firmy sprawdzają poziom bezrobocia. Obecnie w Turku ciężko jest pozyskać pracownika, a o tym najbardziej przekonują się firmy przewozowe. Oczywiście jak za kadencji Czapli bezrobocie było dwucyfrowe to owszem i szansa była, ale nie w tym czasie, a tym bardziej w tym miejscu. Czy nie myślicie tak samo???.

Opisywali już kiedyś w Strefie Bizesu (publikacja 04.01.2017r.)
"Volkswagen w Wielkopolsce zatrudnia 9000 osób", a dzięki fabryce Craftera 1800 nowych pracowników i rekrutacja wciąż trwa.
W powyższym artykule niezależni piszą o poważnej marce Audi, która zainwestuje grube pieniądze i będzie zależało im tylko na 1000 pracowników, których i tak będzie miała problem z pozyskaniem?.
Stojąc na obwodnicy pod liniami napięcia na małym placu, chce ściągnąć w to miejsce inwestora?.

Wspomnę, że Volkswagen zajmuje 220 hektarów. Ale jak dobrze pamiętam ta strefa ekonomiczna ma 26 hektarów.
Potraficie wlać 10 litrów wody do 5 litrowej butelki?? Ja nie potrafię, ale może i znajdzie się magik i będzie czarował. No jednak fantazja nie ma granic.

Bezrobocie jest niecałe 4% oficjalnie, nie licząc szarej strefy, która zawsze będzie istniała. Tak duże firmy sprawdzają poziom bezrobocia. Obecnie w Turku ciężko jest pozyskać pracownika, a o tym najbardziej przekonują się firmy przewozowe. Oczywiście jak za kadencji Czapli bezrobocie było dwucyfrowe to owszem i szansa była, ale nie w tym czasie, a tym bardziej w tym miejscu. Czy nie myślicie tak samo???. Opisywali już kiedyś w Strefie Bizesu (publikacja 04.01.2017r.) "Volkswagen w Wielkopolsce zatrudnia 9000 osób", a dzięki fabryce Craftera 1800 nowych pracowników i rekrutacja wciąż trwa. W powyższym artykule niezależni piszą o poważnej marce Audi, która zainwestuje grube pieniądze i będzie zależało im tylko na 1000 pracowników, których i tak będzie miała problem z pozyskaniem?. Stojąc na obwodnicy pod liniami napięcia na małym placu, chce ściągnąć w to miejsce inwestora?. Wspomnę, że Volkswagen zajmuje 220 hektarów. Ale jak dobrze pamiętam ta strefa ekonomiczna ma 26 hektarów. Potraficie wlać 10 litrów wody do 5 litrowej butelki?? Ja nie potrafię, ale może i znajdzie się magik i będzie czarował. No jednak fantazja nie ma granic. :p
Gość - Olo w wtorek, 09 październik 2018 23:49

Przykład firm przewozowych to zły przykład. Firmy te potrzebują pracowników z kwalifikacjami (czasem oferują szkolenia) ale przede wszystkim takich którzy chcą pracować z dala od domu. A to jest nie to samo co etat "na miejscu".

Przykład firm przewozowych to zły przykład. Firmy te potrzebują pracowników z kwalifikacjami (czasem oferują szkolenia) ale przede wszystkim takich którzy chcą pracować z dala od domu. A to jest nie to samo co etat "na miejscu".
Gość - Sdf w poniedziałek, 08 październik 2018 10:05

Wybory powinny się odbywać raz w miesiącu to zaskutkuje lawiną pomysłów.

Wybory powinny się odbywać raz w miesiącu to zaskutkuje lawiną pomysłów.
Gość - maja w poniedziałek, 08 październik 2018 08:26

Kto ci to gościu wymyśla ,bo twoja mała główka nawet by takich bredni nie wymyśliła

Kto ci to gościu wymyśla ,bo twoja mała główka nawet by takich bredni nie wymyśliła
Gość - Realista nie w-fista w niedziela, 07 październik 2018 22:16

Bredzi androny. Do nalewaka a nie do rządzenia miastem.

Bredzi androny. Do nalewaka a nie do rządzenia miastem.
Gość - gość w niedziela, 07 październik 2018 20:38

hahaha takiej bajki dawno nie słyszałem i pobudują zakład do chmur bo w strefie nie ma tyle ziemi na tak ogromny zakład zatrudniając 1000 ludzi i po drugie chyba że będzie to zakład bez automatyki a maszyny z lat 60.

hahaha takiej bajki dawno nie słyszałem i pobudują zakład do chmur bo w strefie nie ma tyle ziemi na tak ogromny zakład zatrudniając 1000 ludzi i po drugie chyba że będzie to zakład bez automatyki a maszyny z lat 60.
Gość - Maciek w niedziela, 07 październik 2018 20:20

W każdym dużym zakładzie w Turku i okolicy pensję są podobne czyli 2100 lub 2200 brutto nie liczę nadgodzin, a większość młodych mieszka na wynajmnie i połowa tym pieniędzy idzie na czynsze z odstępnym pracują bo muszą ale zamiast dać godne zarobki to każdy cicho siedzi i nie zmienia tego co jest ważne ,wolą siłę z Ukrainy i Mołdawi czy z Gruzi dacie zarobić nam to ludzie zaczął pracować a tak mają to dupie i jest jak jest i tego nikt nie może zmienić od 8 lat lub więcej

W każdym dużym zakładzie w Turku i okolicy pensję są podobne czyli 2100 lub 2200 brutto nie liczę nadgodzin, a większość młodych mieszka na wynajmnie i połowa tym pieniędzy idzie na czynsze z odstępnym pracują bo muszą ale zamiast dać godne zarobki to każdy cicho siedzi i nie zmienia tego co jest ważne ,wolą siłę z Ukrainy i Mołdawi czy z Gruzi dacie zarobić nam to ludzie zaczął pracować a tak mają to dupie i jest jak jest i tego nikt nie może zmienić od 8 lat lub więcej
Gość - gosc w niedziela, 07 październik 2018 20:00

trzeba szukać inwestora lub odnowic kontakty z tymi, którzy byli zainteresowani,trzeba robic, próbowac a nie krytykowac, rzucac kłody..

trzeba szukać inwestora lub odnowic kontakty z tymi, którzy byli zainteresowani,trzeba robic, próbowac a nie krytykowac, rzucac kłody..
Gość - Olo w wtorek, 09 październik 2018 23:53

Masz racje, ale skoro obecna władza tego nie robiła, to może ktoś nastepny będzie.

Masz racje, ale skoro obecna władza tego nie robiła, to może ktoś nastepny będzie.
Gość - Niezależny od kogo ? w niedziela, 07 październik 2018 19:41

Ale brednie 1000 pracowników. Hahaha takiego kłamstwa w życiu nie slyszalem. Chyba tylu "pracowników " z Syrii przyjmie. Czlowieku wolne wakaty są w profi,sun garden i nie ma ludzi a ty mówisz ze dasz tysiąc miejsc! Wole na antosia zagłosować bo on mniej kłamie.

Ale brednie 1000 pracowników. Hahaha takiego kłamstwa w życiu nie slyszalem. Chyba tylu "pracowników " z Syrii przyjmie. Czlowieku wolne wakaty są w profi,sun garden i nie ma ludzi a ty mówisz ze dasz tysiąc miejsc! Wole na antosia zagłosować bo on mniej kłamie.
Gość - Czesiek w niedziela, 07 październik 2018 18:41

Co za bzdury.... Bińkowski chce zatrudnić 1000 osób?a skąd niby Ci ludzie? Biorąc pod uwagę 4% bezrobocie w Turku nie jest w stanie tyle ludzi znaleźć do pracy.Gdyby Pan Binkowski zechciał ruszyć głową widziałby, że w Turku to praca szuka człowieka a nie odwrotnie, skończyły się czasy, kiedy to przedsiębiorcy dyktowali warunki.

Co za bzdury.... Bińkowski chce zatrudnić 1000 osób?a skąd niby Ci ludzie? Biorąc pod uwagę 4% bezrobocie w Turku nie jest w stanie tyle ludzi znaleźć do pracy.Gdyby Pan Binkowski zechciał ruszyć głową widziałby, że w Turku to praca szuka człowieka a nie odwrotnie, skończyły się czasy, kiedy to przedsiębiorcy dyktowali warunki.
Gość - nbh w niedziela, 07 październik 2018 16:00

jhjk

Gość - Turek w niedziela, 07 październik 2018 13:03

Pytanie skąd kandydat "niezależny" weźmie tych tysiąc pracowników, chyba sprowadzi z Azji bo na dziś w Turku i okolicy trudno znaleźć 10 pracowników. Tak to jest jak wypowiada się ignorant nie mający pojęcia o realjach gospodarczych.

Pytanie skąd kandydat "niezależny" weźmie tych tysiąc pracowników, chyba sprowadzi z Azji bo na dziś w Turku i okolicy trudno znaleźć 10 pracowników. Tak to jest jak wypowiada się ignorant nie mający pojęcia o realjach gospodarczych.:D
Gość - Piotr w niedziela, 07 październik 2018 14:04

Jak będą dobre płace to się ludzie znajdą do pracy a Turek, który od drugiej wojny światowej stoi w miejscu, może by zaczął się rozwijać i powiększać !!! pozdrawiam...

Jak będą dobre płace to się ludzie znajdą do pracy a Turek, który od drugiej wojny światowej stoi w miejscu, może by zaczął się rozwijać i powiększać !!! pozdrawiam...
Gość - edek w wtorek, 09 październik 2018 19:23

Wydaje mi się, że ostatni raz Turek rozwijał sie w 1040 r.

Wydaje mi się, że ostatni raz Turek rozwijał sie w 1040 r.
Gość - Turek w niedziela, 07 październik 2018 14:24

To bajka, nie się że ten ekonomista uczył w-f bo o ekonomi ma nikłe pojęcie.

To bajka, nie się że ten ekonomista uczył w-f bo o ekonomi ma nikłe pojęcie.
Gość
niedziela, 23 luty 2020

Zdjęcie captcha

Redakcja:

Redaktor: Katarzyna Błaszczyk

Jedwabnicza 4, 62-700 Turek
Telefon: 508 220 173
Telefon: 508 759 732
e-Mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.